donderdag 11 september 2008

the secret in het kwadraat.


Onlangs kwam ik op de Bijnarijkenberoemd-blog en daar is het schatkaartenprincipe van Shakti Gawain's creatief visualiseren voor ons in het Nederlands vertaald.
Dit bracht mij bij het feit dat wat al jaren doe, misschien wel eens interessant kan zijn voor anderen.
Zelf ben ik hier nl. al een aantal jaar mee bezig en heb hetzelfde principe toegepast van de schatkaarten, maar dan heb ik een schatboek gemaakt: ik heb een dummy gebruikt en daar per aantal pagina's hetzelfde principe toegepast. Het boek is door de jaren heen gegroeid, mijn dromen werden steeds helderder, specifieker,wat ik wilde steeds duidelijker.
Toen ze zich gingen manifesteren ben ik vanaf de andere kant mijn successen in gaan plakken, de kleine stappen die ik nam, de tussendoelen, de weg ernaartoe.
Uiteindelijk ontmoette het elkaar in het midden toen ik mijn ultieme droom bereikt had.
Daar plakte ik een grote foto van een juichende zelf.

Toen ik ermee begon wist ik nog niet eens wat ik wilde
Ik had een burn-out, had mn zaak (kinkikappers) moeten verkopen en had geen idee wat ik met mn leven wilde.
Dit boek heeft me erg geholpen
Ik ben gewoon begonnen met plaatjes uit tijdschriften erin plakken die ik mooi vond en die me aanspraken
Later ging ik onderwerpen bedenken en zoeken naar wat ik daarin wilde bereiken.
Het is een erg dik en nuttig boek gebleken en ik wil via deze weg mensen wakker maken voor deze mooie creatieve manier van dromen visualiseren.
't Gekke is wel dat ik van mijn schilderen helemaal niks terug vind in mn wensenboek en ik nu toch een atelier heb.
Zo zie je maar dat je zelf soms helemaal geen contact hebt met wat je kunt en echt wilt vanuit je beperkte perspectief en dat het universum toch weet wat ie moet sturen, alleen al door ermee bezig te zijn tijd te maken om erachter te komen wat je nu eigenlijk echt wilt.
Inmiddels geef ik workshops aan mensen die het ook niet weten, en help ik ze dit duidelijk krijgen door het maken van collages. Ik doe dus gewoon wat ik altijd al deed en doe dus vooral niet meer moeilijk door het ver weg te zoeken.
.
Inmiddels denk ik ook niet meer in doelen, zoals het schatkaartenprincipe je leert (en ik denk nu ook aan de succeskaarten uit het boek van Nisandeh (red goal,orange goal...) maar in waarden en ervaringen. Nog veel effectiever
Het gaat je per slot ook uiteindelijk om de ervaring die je hoopt te hebben na het bereiken van je doel.
Het is niet die auto of het geld wat jou gelukkig maakt, maar het gevoel van bv. vrijheid wat je ermee hoopt te krijgen.

Binnenkort lanceer ik daarom de cursus: Zin in je leven!
Daarin heb ik een combinatie gemaakt van het werken met deze schatkaarten en een zeer effectieve NLP-methode die ik nu nog niet verklap.
Niet hopen op het bereiken van doelen, maar meer zin aan je leven leren geven waardoor doelen bereikt worden zonder dat je ze gesteld hebt.
The secret in het kwadraat.!

En nu ga ik naar de stad om mijn volgende droom/succesboek aan te schaffen en begint de volgende reis.

Geen opmerkingen: